• Erasmus 2018/2020

• 03-03-2019
              • {#1084}

Pierwsze kroki

Właśnie zaczęliśmy kolejną przygodę z Erasmusem i Hiszpanią, którą chcielibyśmy dzielić się na bieżąco na naszym fanpage https://www.facebook.com/ZSP-2-Kwidzyn-Malaga-Wiosna-2019Erasmus-867204813625292/

Naszą podróż rozpoczęliśmy wyjazdem na lotnisko do Modlina. Po około czterogodzinnej jeździe dotarliśmy na miejsce, gdzie o 19 wsiedliśmy do samolotu, pokonując nasze obawy przed lotem. W Inturjoven przyjęto nas bardzo serdecznie- przygotowano również lunchboxy, które zaspokoiły nasz głód po długiej, lecz przyjemnej podróży.

03-03-2019 Dzień zaczęliśmy smacznym śniadaniem, a po krótkim spotkaniu organizacyjnym wyruszyliśmy zwiedzać okolicę i odpoczywać na pięknej plaży. Mieliśmy także przyjemność zobaczyć ostatnie chwile karnawału- dobrą zabawę, kolorowe stroje i wesołe tańce.

• 06-03-2019

Praktyki dzień trzeci

Witajcie, dzisiaj odbył się mój 3 dzień praktyk, w La Canasta. La Canasta jest cukiernią, lecz ma wydzielone miejsce na kuchnię, w której przygotowuję przekąski i obieram warzywa do farszów. Dzisiaj też nauczyłem się obsługi pieca konwekcyjno-parowego! Przenieśli mnie również na tak zwaną ciepłą kuchnię, w której przygotowuje się mięso do obróbki cieplnej, różnego rodzaju zupy czy też kremy. Mimo dość dalekiego dojazdu do pracy, atmosfera tam jest naprawdę świetna, zostałem tutaj bardzo miło przyjęty.

• 09-03-2019

Wycieczka po Maladze

O godzinie 11 poszlśmy na miasto, by zwiedzić kolejne nieznane nam zakątki. Na pierwszy ogień poszliśmy na największy targ w Maldaze. Zobaczyliśmy tam stoiska z egzotycznymi dla nas warzywami i owocami, przyprawami charakterystycznymi dla hiszpańskiej kuchni. Największą ciekawość wzbudziły w nas stoiska z rybami i owocami morza. Potem poszliśmy do zabytkowych kościołów i miejskiej łaźni.

Więcje na FB https://www.facebook.com/ZSP-2-Kwidzyn-Malaga-Wiosna-2019Erasmus-867204813625292/

• 13-03-2019

Półtora tygodnia za nami

Minęło już półtora tygodnia naszego hiszpańskiego stażu w słonecznej Maladze. Swoją praktykę odbywam w Apartamentach Soho Butique, panuje tutaj świetna atmosfera. Na co dzień pracuję z Lolitą, z którą z dnia na dzień nabywam coraz więcej nowych doświadczeń związanych z branżą hotelarską. Apartamenty Soho są położone w samym centrum miasta, tuż obok słynnego Teatro Romano.

• 16-03-2019

Dzień na plaży

Dziś jest nasza trzecia sobota spędzona w słonecznej Maladze. Rano, po sytym śniadaniu wybraliśmy się na plażę Malagueta. Spędziliśmy nasz wolny czas na opalaniu się, pływaniu oraz graniu w gry planszowe.

• 19-03-2019

Staż w drukarni

Mija przedostatni tydzień w pięknej Maladze. Pogoda przez cały pobyt bardzo nam dopisuje. Od trzech tygodni pracuję w ksero-kopiarni Copicentro w centrum miasta. Do obowiązków należą m.in. dziurkowanie książek, notatników lub albumów i składanie ich w całość nawijając na nie odpowiedniego rozmiaru spirale, a także uplastycznianie, czyli laminowanie dokumentów lub ulotek.

• 22-03-2019

Trzeci tydzień za nami

Relacja Karoliny. W hotelu Sohoboutique codziennie spotykam się z nowymi wyzwaniami. Razem z Paniami ze służby pięter porządkuję jednostki mieszkalne i dbam o czystość na terenie obiektu. Poza tym próbuję swoich sił w rozmowach z zagranicznymi gośćmi- przy okazji szkoląc język hiszpański i angielski. Przemiła atmosfera, dużo śmiechu i zabawy sprawia, że czas spędzony na praktykach mija mi bardzo szybko i przyjemnie.

Popołudniami, dzięki wielu wycieczkom i wyjściom z opiekunami, poznaję nowe i ciekawe miejsca, restauracje oraz sposoby spędzania czasu w Maladze.

• 23-03-2019

Wycieczka na Gibraltar

To nasz ostatni weekend w Maladze. Po wczesnej pobudce udaliśmy się na śniadanie, po którym spakowaliśmy najpotrzebniejsze rzeczy i wyruszyliśmy na wycieczkę na Gibraltar wraz z naszą koordynatorką Maja. W autobusie czas wypełniała nam muzyka, gra w karty i ciekawe rozmowy. Po przyjeździe na miejsce udaliśmy się do centrum, gdzie ustaliliśmy plan wycieczki. Od tamtej chwili zaczęła się nasza wspinaczka na sam szczyt góry. Po drodze atrakcje zapewniali nam ,,tutejsi mieszkańcy". Na końcu czekał nas wspaniały widok, który uwieczniliśmy na zdjęciach. Po niezapomnianej podróży, wróciliśmy na smaczną kolację, po której wraz z całą grupą świetnie bawiliśmy się grając w kalambury.

• 30-03-2019

Certyfikaty otrzymane i wracamy do domu

Nasz czas w Hiszpanii dobiegł końca. Wczoraj spędziliśmy ostatni miły wieczór w centrum Malagii, w towarzystwie naszej koordynatorki Maja. Po powrocie mieliśmy jeszcze czas na spakowanie walizek, zakupionych pamiątek i zdobytych certyfikatów.

W samolocie po raz ostatni podziwialiśmy panoramę Hiszpanii. Lot minął miło i spokojnie. Z lotniska odebrał nas autobus, który odwiózł nas prosto do Kwidzyn. Nie obeszło się oczywiście bez przerwy na McDonald